שלום ח1 יקרים!
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה, התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה, התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
שירלי שמש הגדולה מכולם_ מיכל חזון
השבמחקבר אהרון
״נפילה״ / לורן קייט
השבמחקהאסופית-לוסי מונטגומרי
השבמחקגלי כהן
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקהדרקון הראשון שלי / קרסידה קאוול
השבמחקהאי של נים/ונדי אור
השבמחקנאמנים- ורוניקה רות
השבמחקנעמה שייביץ
שרה גיבורת נילי
השבמחקכותבת דבורה עומר
נוי יחיאל
יומנו של חנון: מכת קור /גף קיני
השבמחקתומר אזולאי
אביר 21- משה גבעתי
השבמחקסהר פרץ
יומני החופש הגדול
השבמחקסמדר שיר
פלא
השבמחקר"ג' פלאסיו
דקל קולברג
לנצח
השבמחקאליסון נואל
הרפתקה בטעם תפוז
השבמחקדפנה צוקרמן
עידו יעקובי
הרפתקה בטעם תפוז
השבמחקשם הסופרת: דפנה צוקרמן
זהו סיפור הרפתקאות מותח ומשעשע שבמרכזו עומדת תעלומה - מי אחרי לגניבות במושב ?
במרכז הסיפור חבורה מעניינת של 4 חברים שנגשים לפתור את התעלומה .
בדרך הם רבים צוחקים , מתאהבים ומתבגרים, מתמודדים עם כנופייה של גנבים ומקווים לפתור כתב חידה עתיק שמוביל לאוצר.
גיבורי הסיפור-
פישי- נער חכם ועדין שחולם להיות חזק וכשוח מגלה במהלך הסיפור שלא חייבים שרירים מפותחים על מנת להציל את המצב.
גגי- נער ג'ינג'י ופרוע שמפגין נדיבות וגבורה כשהוא מכן על חבריו ומתאהב בנערה הכי מתורה במושב.
רונה- הנערה שבחבורה, מוצאת את האומץ לעמוד בפני קשיים חברתיים, רוכשת חברי אמת ומכירה בכוחה על אף סיפור אישי לא פשוט.
חמודי- מתגורר בכפר ערבי סמוך למושב. במהלך הסיפור הוא מגלה את האמת על מוצאו המורכב ומצליח להפוך מנער רדוף ומפוחד לגיבור שנלחם בחזקים ממנו.
הסיפור מתרחש במושב בו גרים חלק מילדי החבורה וההרפתקאות העוברות עליהם מתרחשות במעמקי הפרדס.
הספר עוסק למעשה בבני אדם ויכולתם לקבל, לסלוח ולאהוב זה את זה.
כיוון שעדיין לא סיימתי לקרוא את הספר אני מעדיף במשימה הבאה לפרט על אחת ההרפתקאות ועל סיומו של הספר .
עידו, כתבת יפה
מחקכאשר תסיים תוסיף תגובה לפוסט הזה ותספר על ההרפתקאות וסוף הספר.
תודה, פנינית
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקעיר של עצמות - קסנדרה קלייר
השבמחקהאשם
השבמחקליסה בלונשטיין
עדי אבישר
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשרה גיבורת ניל"י/דבורה עומר:
השבמחקשרה הינה בת למשפחת אהרונסון. יש לה אחות בשם רבקה, אח בשם אלכס. כל משפחתה גרה בחדרה. אביה הוא בוטניקאי ויש לו שדות שלמים וגדולים. באחד מימים נפלאים אלה שרה יוצאת לטיול עם סוסה ופוגשת איש אחד שקוראים לו אבשלום. שרה מתאהבת באבשלום. ביום מן הימים לוקח אבשלום את אלכס, שרה ורבקה למערתו הסודית ושם הם מקימים ארגון סודי שקראו לו "הגדעונים". לאחר מכן באים התורכים עות'מאניים לשדות של אהרונסון ושוחטים אותם. ואז בא אלכס ודוחף אחד מהתורכים ובטעות הורג אותו. לאחר ששמעו זאת הקצינים התורכיים, הם שולחים חיילים שילקו את אלכס. לאחר מכן ארגון הגדעונים מחליטים לנקום בתורכים בכך שהם יגנבו מהם בחשאיות בלילות. הם מצליחים בכך.
אז פוגשת שרה אהוב אחר והם מתחתנים ועוברים לבירת האימפריה העות'מאנית, קושטא, איסטנבול של ימינו. שם באחד מהמהומות בעיר שמעה שרה שבאירופה נפתחה מלחמה, מלחמת העולם הראשונה, ושהאימפריה העות'מאנית מצטרפת גם כן. היא מתחילה להתכתב עם משפחתה ומגלה שמשפחתה פתחה ארגון סודי, שקראו לו ניל"י.
כאשר היא חוזרת לארץ היא גם כן מצטרפת לארגון, והיא קיבלה את תפקיד העברת המידע לבריטים. היא למדה את סגנון ההצפנה ושולחת פעם אחר פעם לבריטים את כל המידע. אולם אז חלה נקודת מפנה, לרעתם של ניל"י. התורכים תפסו אחד מחברי הארגון והוא הזגיר את כולם. התורכים באו, ועינו את כל חברי הארגון. לבסוף לאחר שלא יכלה לסבול עוד התאבדה שרה וירתה לעצמה ירייה לפה
ענבר, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית
רכילות בשרותי הבנות כותבת רוז קופר
השבמחקרותם ימיני
תקציר לספר נאדיה/גלילה רון פדר
השבמחקנאדיה היא תלמידה ערבייה בת 16 מכפר ערבי-ישראלי שהחלום שלה הוא להיות רופאה בכפר שלה וכדי להגדיל את סיכוייה להתקבל לבית ספר לרפואה באוניברסיטה העיברית בירושלים,היא מחליטה לעבור ללמוד בבית ספר יהודי.
נאדיה נרשמת לבית ספר יהודי עם פנימייה ,היא מאוד רוצה להשתלב בחברה היהודית ובנוסף שומרת על היותה ערבייה ועל ייחודה.
בספר מתוארות המון סיטואציות של מקרים שמתארים כמה נאדיה מרגישה שונה בחברה של יהודים ועם כל הקשיים היא מתאפקת ומצליחה להתגבר.
למרות שכולם חושבים שהיא תשתנה בסביבה של יהודים היא מנסה להרות שהיא נשארה אותו הדבר והיא שומרת על העקרונות שלה.
נאדיה מספרת כמה קשה לה להתנתק מהמשפחה,מהבית, מסביבת החברים ומכל ההרגלים שלה.
היא לא מרגישה בטוחה בפנימייה ואחרי שכל פעם מסתדר לה וכולם מתייחסים אליה כאדם רגיל שוב יש עוד מקרה בין ערבים ליהודים/ עוד מלחמה ומתייחסים אליה אחרת.
שחר עוז
שחר, כתבת היטב
מחקתודה, פנינית
יומני החופש הגדול/סמדר שיר
השבמחק
השבמחקהסוד של איתן מהסדרה כוח הלב /זוהר אביב
הספר מספר על ילד ששמו איתן הוא לא יפה מידי ולא מכוער מידי יש לו ילדה בכיתה ששמה מיכל אבל הוא קורא לה מיכלי יש לה חבר ששמו אלון.
איתן מנסה כול הזמן להרשים את מיכלי אחרי כמה נסיונות לא מצליחות הייתה לו הזדמנות אחת שאיתן היה מוזמן אליה ואיתן רץ לקנות בגדים חדשים בצבעים ורוד זוהר וצהוב זוהר שאיתן נכנס למסיבה אז כולם צחקו אליו ואיתן לא הרגיש נעים עם זה הוא חזר הביתה מובך.
יום אחד בא אלון ואמר לאיתן״נפרדתי ממיכלי״ איתן היה מבסוט עד השמיים.
אחרי כמה ימים הוא הסתבך עם המשטרה אחר כך הוא יוצא בשלום עם זה ואיתן ומיכלי היו ביחד אושר
טליה יעקוב
טליה, כתבת טוב
מחקתודה פנינית
הדרקון הראשון שלי/ קרסידה קוואל
השבמחקעלילת הספר מתרחשת בעולם שבו חיים דרקונים, ומתמקדת בנער ויקינגי בשם היקאפ, נער קטן למדי ובכלל לא שרירי, שאביו הוא מנהיג השבט החזק. היקאפ חי באי ברק, שתושביו עוסקים בלחימה בדרקונים. היקאפ מצטרף לחבורת ויקינגים צעירים שמתאמנים לקראת מלחמה בדרקונים, ומצליח ללכוד דרקון שחור מזן שהכחידו שקרוי על פי הויקינגים "זעם לילי".
היקאפ בניסיון להוכיח כי הוא כמו שאר הויקינגים מתקשה להרוג את הדרקון ומחליט לשחרר אותו.
הדרקון מתקשה לעוף גבוה ולצוד בגלל הפגיעה בזנב שנגרמה בגלל לכידתו. היקאפ מאכיל אותו דגים וכך מתיידד עם הדרקון, שאותו הוא מכנה "חסר שיניים", ומחליט להפסיק להלחם בדרקונים. כדי לעזור לדרקון הוא מכין חצי זנב מלאכותי מעור ומחליט לדרקון במקום החסר, אך עדיין הדרקון מתקשה לעוף ללא עזרת רוכב. בשלב הבא היקאפ בונה אוכף ומצליח לרכוב עליו. לאט לאט היקאפ לומד ממנו עובדות על דרקונים ומיישם אותן בבית הספר, מה שהופך אותו לגיבור, אולם שהויקינגים "מעניקים" לו כבוד להרוג דרקון הוא מסרב.
הדרקון האדום והרשע מרגיש מאוים על ידי אנשי הכפר ומנסה להרוג אותו, אבל "חסר שיניים" שחש באיום בא ומציל אותו.
הויקינגים מבינים שהיקאפ חבר לדרקון השחור ומנדים אותו. כשהם משתמשים בחוש של חסר שיניים הם שטים לעבר קן הדרקונים בכוונה להשמיד אותו. ילדי בית הספר עוזרים להיקאפ לשחרר את הדרקוניםהכלואים בזירה והם רכובים על גבי הדרקונים אל עבר הקן, שם בני האדם והדרקונים מתאחדים נגד מלכת הדרקונים הרעה. בסופו של הסיפור האי שלהם מתמלאבהרבה דרקונים שעוזאים להם במשימות קשות והויקינגים מתיידדים עימם ורוכבים עליהם.
רותם מלצר ח׳1
רותם, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקנעמה שייביץ- תקציר לספר נאמנים
השבמחקטריס חיה בחברה המבוססת על חלוקה לפלגים לפי אישיות:
פלג הקרבה עצמית, פלג אומץ לב, פלג כנות, פלג ידידות ופלג אוריינות.
עד לפני כמה ימים היא הייתה בטוחה שככה חיים בכל העולם ושאין צורת חיים אחרת.
לפני כמה ימים בסופה של מלחמה קשה בין הפלגים, טריס מצאה קלטת בה אישה שמסבירה שכל האנשים שחיים בעיר הזו הם בעצם ניסוי, ליצירת חברה ללא הרג, השחתה וכעס.
לאישה קראו אדית פריור, פריור זהו שם המשפחה של טריס, טריס פריור.
עכשיו מציעים לטריס ולחבריה לעזוב את העיר ולצאת לעולם החדש זה שלא ידעו שקיים, הם מיד קופצים על ההצעה.
טריס מקווה ששם היא ובן זוגה טוביאס יוכלו למצוא חיים טובים ושקטים, ללא שקרים, נאמנויות וזיכרונות מכאיבים,
אלא שהעולם שבחוץ יותר מסוכן מכל מה שאי פעם הכירה.
היא מגלה שהיא וכל חבריה בעיר היו ניסוי גנטי.
לפני שנים ניסו להתערב גנטית בגנים של אנשים וניסו למחוק גנים לא טובים ולשים במקומם אחרים. זה לא הצליח והאנשים נהיו רעים וחסרי לב, לכן בודדו את כל אותם אנשים ויצרו חברה המחולקת לפלגים, לפי סוג ההתערבות הגנטית.
הם הילדים של אותם אנשים.
כל אחד התאים רק לפלג אחד.
אבל לאחר כמה זמן החלו להופיע אנשים חריגים, שיתאימו לכמה פלגים.
לאנשים האלה קראו מפוצלים.
המפוצלים היו האנשים שהגנים שלהם הבריאו ואלה שלא היו מפוצלים, הגנים שלהם היו פגומים, טריס ובן זוגה היו מפוצלים אבל שאר החברים שלהם לא.
בהמשך הספר טריס וחבריה מנסים להתמודד עם האמת ועם הקשיים שבעולם האמנתי ובסופו של דבר מגלים דברים חדשים על עצמם.
נעמה, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית
רכילות בשרותי הבנות/רוז קופר
השבמחקבספר מסופר על ילדה ששמה סופיה לסופיה יש BFF ששמה נונה, נונה עוברת עם סופיה כל מיני חווית בחייה, לסופיה יש בלוג באתר בית הספר ששמו הבלוג הפנטסטי היא רושמת בו על כל מיני ילדים ודברים מעניינים כדי שיקראו אותו,
בשרותי הבנות תמיד היו רכילויות על ילדים סופיה היתה מתחבאת בתא הכי מסריח בשרותים שאף אחד לא היה מתקרב אליו ושומעת את הרכלויות של מיה סנטר קלייר "המקובלת" וחברתה הטובה סטפני
סופיה היתה מאוהבת בילד שלא היה מתייחס אלייה ששמו אנדרו
במהלך הסיפור אמא של סופיה באה ללמד בבית ספר שלה קוראים המון מקרים עקבות זאת, סופיה גילתה שאמא שלה בהריון וחשבה שחייה יהרסו
בהמשך הסיפור סופיה מנסה לקבל נקודות פופולריות וכותבת בבלוג שלה על מיה סנטר קלייר ועל עוד ילדים
סופיה החליטה שנמאס לה לרשום רכילויות על ילדים וחושבת מה קורה בשרותי הבנים ואם הם מרכלים כמו הבנות.
רותם ימיני
רותם, כתבת טוב.
מחקתודה פנינית
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקפרסי ג'קסון וגנב הברק/ ריק ריירדן
השבמחקנער בן 12 ששמו פרסי ג'קסון מגלה יום אחד שהוא חצוי, חצי ילד חצי אל. פרסי הוא ילד בעייתי בעל דיסלקציה והפרעות קשב. לומד בפנימיית "יאנסי" ומתגורר עם אימו סאלי בניו יורק. בטיול למוזיאון היסטוריה, פרסי מגלה שהמורה שלו גברת דודס היא אריניה(אלת נקם) שנשלחה מטעם אל השאול ותוקפת אותו במהלך טיול. מר ברונר, המלווה, וגרובר (חברו של פרסי והשומר שלו) מתנהגים כאילו לא קרה דבר.
פרסי ואימו נוסעים לחופשה ביחד במונטוק. אבל זמן קצר אחרי שהגיעו, גרובר מופיע ומזהיר אותם. פרסי מגלה שגרובר הוא סאטיר (חצי תיש וחצי אדם).
הם נמלטים במכונית ומגיעים לגבעה, כשהם מותקפים על ידי מינוטאור שמוחץ את המכונית. אמו של פרסי מסבירה לו שאם יעבור את עץ האורן שעל הגבעה המינוטאור לא יוכל לפגוע בו, אך היא עצמה אינה מסוגלת לעבור את קו הגבול. כשהמינוטאור מגיע אמו של פרסי מתפוגגת בידיו במטר של אור זהוב. פרסי בתגובה מחסל את המינוטאור ולוקח כשלל את קרן המינוטאור .
פרסי מגיע למחנה ששמו "מחנה החצויים" שם הוא מגלה שהמורה שלו "מר ברונר" הוא בעצם קנטאור(חצי סוס חצי בן אדם) וששמו האמיתי בכלל כירון. הוא מגלה שכל מי ששוכן במחנה הוא בן של אל אולימפי אך בן תמותה.
במחנה קיימים שנים עשר ביתנים - אחד לכל אל אולימפי(למשל זאוס וארטמיס) וילדיו של אותו אל גרים באותו ביתן.
וכאשר יוצא פרסי להתאמן בגרסה המיוחדת של המחנה למשחק "תפוס את הדגל", נפצע והמים מרפאים אותו, מופיע מעל ראשו קילשון סימלו של פוסידון, אל הים, וכך מתגלה כי פרסי הוא בנו של פוסידון.
פרסי גם מגלה שהברק הראשון של זאוס - שהוא סמל כוחו ושלטונו נגנב. זאוס חושד ובטוח שאחיו פוסידון הוא זה שגנב את הברק כדי שהוא יהיה למלך האלים במקומו.
פרסי נאלץ לצאת למסע חיפושים עם גרובר ואנבת בת אתנה - אלת החכמה. הם צריכים למצוא את הברק של זאוס ולהחזירו לאולימפוס.
כעבור שלל הרפתקאות פרסי חוזר לניו יורק, הולך לאולימפוס ומחזיר לזאוס את הברק ומונע מלחמת אלים עצומה. פרסי החזיר לאיריניה (משרתת האדס) את קסדת האופל(שהשיג באחת ההרפתקאות) ובתמורה לכך אימו חזרה לחיים מהשאול.
בסוף פרסי עוזב את "מחנה החצויים" למשך שנה ועובר ללמוד בבית ספר במנהטן.
נועם, כתבת היטב
מחקתודה פנינית
נפילה- לורן קייט
השבמחקלוס פרייס ילדה בת 17, נשלחת למוסד לעבריינים צעירים ששמו ״הצלב והחרב״ בשל חשש לפגיעה פיזית בנער כלשהו.
מאז שהיא קטנה היא רואה ״צללים״ , שחורים ואפלים.
מהרגע הראשון שלוס מגיעה לפנימיה היא מתחברת עם אנשים ורוכשת לעצמה חברות וחברים אבל קיימים שני בנים שמעוררים את עיניינה של לוס- קאם ודניאל.
קאם מחזר אחרי לוס במרץ רב ורוצה להיות איתה, אבל לאומת זאת דניאל מתנהג אלייה באופן מגעיל ומראה שבכלל אין לו עניין בה.
משהו מוזר ללוס ב״הצלב והחרב״ , משהו מוזר לה בדניאל, היא וחברתה הטובה פן מחליטות לבדוק את סיפורו של דניאל, לוס נחושה לדעת מה דניאל מסתיר.
לוס עוברת משברי אהבה עם קאם ודניאל, מצד אחד קאם מקסים אותה וגורם לה ליפול מהרגליים והיא אינה יכולה לעמוד בפניו, אבל מצד שני יש את דניאל שמרגישה כאילו הם מכירים כבר ממזמן והיא מרגישה שהוא זה שהיא אוהבת ולא קאם.
עם הזמן שעובר פן ולוס מתחילות לגלות פרטים על דניאל אבל לא פרטים שבאמת חושפים את מי שהוא באמת.
כשלוס נמצאת עם קאם היא מרגישה את ה״צללים״ מתקרבים אבל מתי שהיא עם דניאל היא מרגישה שהם כלל לא קיימים.
אחרי תקופה לא ארוכה מתחיל להתפתח משהו בין לוס ודניאל ולוס אוהבת את דניאל ורוצה להגיד לקאם שהיא לא יכולה להיות איתו, אבל קשה לה לעשות את זה מיפני שהיא לא רוצה לפגוע בקאם.
לילה אחד קאם לוקח את לוס לפאב מחוץ ל״הצלב והחרב״ , למרות שזה בניגוד לחוקי בית הספר, ושם מתפתחת קטטה בין קאם לחבורת זקנים.
דניאל מגיע בזמן להציל אותה ונוסע איתה לחוף, שם בחוף מתפתחים דברים והיא מגלה שהיא ודניאל מכירים ממזמן, הם מכירים הרבה מאוד זמן, כל 17 שנים לוס מתה וחוזרת שוב, היא ודניאל כל 17 שנה מתאהבים מחדש, ולאחר יום הולדת 17 של לוס, כאשר הם מתנשקים היא מתה וחוזרת, אבל הפעם היא לא יכולה לחזור, כל פעם שלוס נולדת היא עוברת הטבלה, אבל הפעם היא לא עברה, אז אם הפעם היא תמות, היא יותר לא תחזור.
לוס מתקשה להאמין לדניאל ועם זאת מגלה שדניאל הוא מלאך, וקאם הוא מלאך נופל.
לילה לאחר שלוס מגלה מה דניאל ומה קאם נפתחת מלחמה בין המלאכים, לבין המלאכים הנופלים. בזמן המלחמה פן חברתה הטובה של לוס נהרגת אבל לוס נשארת בחיים.
לאחר המלחמה דניאל מרחיק אותה לאי בודד ששם הוא מקווה שלא יוכלו למצוא אותה, ושהיא תוכל להתרחק שם מהמוות.
ליקה ששון
ליקה, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקיומני החופש הגדול תקציר\ סמדר שיר
השבמחקדנה, דפי, תמר ואלינור הן החברות הכי טובות.
הן הבטיחו לעצמן לפני עשר שנים שהיו בנות 6, שאת החופש הגדול הן מנצלות לבילוי משותף.
קארין בת דודתה של תמר שגרה בלוס אנג'לס באה לארץ לחופש הגדול.
ההורים של תמר ושל קארין(אמא שלה כי אין לה אבא, אבא שלה עזב אותם כשהייתה קטנה), הכריחו אותן שקארין תצטרף אליהן לחבורה כדי שהיא לא תהיה לבד. שני הצדדים לא רצו להיות ביחד, אבל מה לעשות משפחה זה משפחה.
דנה, אחת מהחברות של תמר, עוזבת למילאנו שבאיטליה. הן לקחו את זה נורא קשה וקבעו שהן מדברות כל בוקר בעליית הגג של הבניין דרך הסקייפ, וגם עובדות במשך כל החופש הגדול כדי לחסוך כסף ולטוס אליה בסוף החופש.
דפי תשיר עם תום (האח התאום של אלינור) מתחת לבניין והם יאספו כסף משירה ברחוב.
אלינור תעבור מבחני קבלה לחנות מילקשייק.
תמר תעבוד בתור בייביסיטר לשכנים החדשים.
כמובן שיש הרבה סיבוכים במהלך החופש, למשל אהבה וחברות, למרות שהן מאמינות שזה לא מה שיפריד בניהן.
אלינור התקבלה לעבודה ופגשה שם מישהו בשם גור שהוא השכן החדש.
אלינור ישר רצה לספר לבנות שיש מישהו חדש בבניין ושהוא עובד איתה באותה עבודה.
תמר סיפרה שהאח של הילד ששמרה עליו התחיל איתה.
לאחר כמה ימים אחדים אלינור ותמר מגלות שזה שהתחיל איתן אותו בן אדם, אבל גור נדלק יותר על תמר ומשם החל סיפור האהבה שלהם.
במשך כל החופש נוצרו בעיות וקשיים מריבות ואהבות.
ליאור מחלבני
ליאור, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקבר אהרון
השבמחקשירלי שמש הגדולה מכולם -מיכל חזון
בסיפור מסופר על ילדה אמיצה וענייה עם לב זהב ,לילדה קוראים שירלי שמש ,
יום אחד בגלל המיתון העיפו את שירלי ואת אביה מהבית כי לא יכלו לשלם על שכר הדירה ,בעלת הבית הייתה אישה קרה ורעה וחסרת לב,שירלי ומושיק עזבו לבית אוהלים ששם חיו עוד אנשים שנאלצו לעזוב את ביתם בגלל המיתון שם שירלי מצאה שתי ילדים שהפכו לחברים שלה אחד מהם נכה . באחד הלילות שירלי גילתה דרך מסתורית לעוף ולרחף והיא סיפרה אותם לחבריה וביחד הם עפו לכל מני מקומות לחפש אוכל ,יום אחד הם נחטפו בידי אנשים שעבדו אצל אדם רשע שחשב שהוא יכול להשתלט על כל העולם והוריהם דאגו להם נורא ויצאו בחיפושים אחריהם הילדים נחטפו אל תוך לב ים כדי שאיש לא יוכל למצוא אותם ולשמוע אותם לשירלי היו יונים מאולפות והיא קשרה להם פתק לרגליים ואמרה להם לעוף ושייתנו את זה לאבא שלה שילך לחפש אותה .
יותר מאוחר נערכה באותו לילה מסיבה של כל העשירים בעולם ואליהם הגיעו נגנים שגם הם היו שבויים שלהם והם בהמשך גילו שהנכד של בעלת הבית קמוצה פיכסלבאום שנחטף גם הוא , הוא הבן של אחד מהילדים שנחטפו טהוא סיפר שלמרות שקמוצה רעה היא מסוגלת להיות טובה ועכשיו היא הבטיחה שהיא תשתנה לטובה, ולבינתיים מצאו את סרטון החטיפה של הילדים ,אחד השוטרים וההורים של הילדים מצאו את הפתק ששירלי רשמה להם ויצאו בעקבותייהם בעזרת היונים שידעו את הדרך.
האדון שלכד את הילדים שלח את עוזריו לעלות את האנשים לסיפון (לכרישים )
ובזמן הזה הגיעו השוטרים וחייליהם והצילו את כולם ובזכות זה שהם ניצלו הגיעו אליהם עיתונאים וראש הממשלה ושירלי לא הסכימה לקבל את הפרס שהציעו לה , היא רצתה שירגישו איך זה להיות עניים והם הבטיחו לכולם עבודה מסודרת ובתים לכל העניים וכך באמת קרה
בר, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תקציר לספר-האסופית/לוסי מוד מונטגומרי
השבמחקהאחים מתיו ומרילה אנשים בגיל העמידה, רצו לאמץ ילד כבן 11 שיעזור למתיו בעבודות השדה. הם ביקשו משכינתם שתביא להם ילד מבית היתומים אליו נסעה, אך הגיעה אליהם ילדה אדומת שיער ומנומשת בשם אן שרלי. בהתחלה מרילה התנגדה להשאירה ב "חוות גגות ירוקים" אך אחר שכנועים רבים מצד מתיו הם החליטו להשאירה. מרילה סיפרה לאן שיש ילדה אחת בשם דיאנה ברי שהיא רוצה להכיר לה שהן יהיו חברות. כבר בפגישתן הראשונה הן הופכות לחברות הטובות ביותר. אן היא ילדה טובה אך עושה הרבה הרבה טעויות... לאן דמיון מפותח מאוד והיא מסתבכת לא מעט פעמים בגללו ובגלל מזגה הסוער. כבר ביומה הראשון בבית הספר היא נכנסת למריבה שנמשכת שנים רבות עם גילברט בלייט בגלל שקרא לה ראש גזר. כשאן גדלה היא מבינה שהיא לא צריכה לדבר הרבה על מה שהיא חושבת והיא הופכת לנערה צעירה ונעימת מזג. אן ילדה חכמה מאוד, היא זכתה במלגה למכללה אך היא לא יכלה ללכת ללמוד שם. מתיו, שכבר הרבה זמן שיש לו בעיות בלב מת יום אחד כי קרא עיתון שהבנק שכל כספו שם נפל. אן הבינה שהיא תצתרך לוותר על המלגה ולעבוד קרוב לבית ולהיות על מרילה שגם היא כבר לר צעירה. גילברט שקיבל עבודה בבית ספר הקרוב וויתר עליה ונתן אותה לאן. יום אחד אן וגילברט נפגשו במקרה ואן החליטה לסלוח לגילברט על מה שקרה לפני 4 שנים ומאז הם ידידים טובים.
גלי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
שם הספר: האי של נים
השבמחקשם הסופרת: ונדי אור
הספר האי של נים מספר על ילדה בשם נים ואבא שלה, ג'ק, שחיים על אי שאף אחד חוץ מהם לא יודע איפה הוא. האבא הוא חוקר פלאנקטונים ובמהלך הסיפור הוא יוצא לחקור פלאנקטונים. בזמן שהאבא יצא לחקור, נים נשארה לבד על האי עם סילקי (כלבת ים) ופרד (זיקית). בזמן שאבא של נים חקר פלאנקטונים בים, התרחשה סערה וזה עיכב מאוד את חזרתו הביתה. במהלך כל הסיפור נים מתכתבת במייל עם הסופרת אלכס רובר (לסופרת היה קשר עוד קודם לכן עם אבא של נים). נים בדקה בשביל אלכס כל מיני דברים בשביל ספר חדש שהיא רצתה לכתוב, למשל איך להכין רפסודה מקוקוסים. בהתחלה אלכס לא הבינה שנים לבד על האי, אבל כשהיא הבינה את זה היא שאלה את נים אם היא יכולה לבוא לאי שלהם ונים ענתה לה שכן. אלכס שכרה סירה קטנה כדי שתוכל להפליג לאי. בזמן שאלכס התחילה להפליג לאי אבא של נים שלח לה הודעה שהולכת להיות סופה מאוד גדולה ושהיא תלך למערת החרום שיש להם באי. נים ניסתה להודיע לאלכס על הסערה אבל לא הצליחה. הסירה של אלכס נשברה בסערה ואלכס כמעט טבעה אבל בגלל שזה היה קרוב לאי, נים הצליחה להציל אותה ולהביא אותה לאי לפני שהסופה התחזקה. נים ואלכס ישנו את הלילה שאחרי הסופה במערת החרום. למחרת אבא של נים חזר הביתה ונדהם לגלות שיש עוד מישהו באי חוץ מינים אבל הוא ואלכס הסתדרו מצוין.
אמיר ריינר
אמיר, כתבת היטב, הייתי שמחה למעט יותר פירוט על סוף הספר.
מחקתודה, פנינית.
מכשפה וקוסם/גיימס פטרסון
השבמחקאופק קליין
הספר מכשפה וקוסם מדבר על שני אחים, ויסטי בת החמש עשרה וויט בן השמונה עשרה שבוקר אחד הם קמים עם משטר חדש שמטרתם להרוג את כל המכשפים והקוסמים מהעולם. כיתה של חיילים נכנסה לביתיהם והאשימו אתה שני האחים כעל מכשפה. וקוסם ההורים שלהם לא יכלו לעשות דבר כדי לעצור אותם הדבר היחיד שהם עשו זה לתת לויסטי ולויט כמה דברים, לויט הם נתנו ספר ריק ולויסטי הם נתנו מקל טיפוף ואחלו להם הצלחה בדרך. אחרי זמן הם הגיעו לבית כלא ופשוט השליכו אותם שם לתוך תא, אחרי כמה זמן הם נפגשו עם שופט שגזר עליהם גזר דין מוות (תלייה), לויט נידון למות אחרי כמה ימים ולויסטי עוד כשלוש שנים. בהמשך ימיהם בכלא הם מגלים כי באמת יש להם כוחות מיוחדים ומסוכנים אך הם היו צריכים ללמוד לשלוט בהם. עם הזמן הם שלטו יותר ויותר והבינו כי הם הסיכוי היחיד להציל את הוריהם ואת כל העולם מהמשטר הדיקטטורי. עד לבסוף שהם נמלטו מהכלא. הם עברו הרבה הרפתקאות מסוכנות וברחו הרבה זמן מהמשטר.
השבמחקפנינית: זה לא כל הספר בגלל שהמשך הסיפור נמצא בספר השני של מכשפה וקוסם
אופק, כתבת יפה, גם לספר שהוא חלק מסדרה יש התחלה וסוף והצלחת לרשום זאת יפה!
מחקתודה, פנינית.
זמן התקופה לפני קום המדינה אהרון ומלכה אהרונסון מספרים איך הם עלו לארץ ישראל ועל התקופה הנוראה וכמה אנשים מתו בגלל התקופה הזאת -"כן הימים ההן היו קשים מאוד ארבעים יום היטלטלנו מנמל לנמל, עד שסוף סוף הרשו לנו לרדת ביפו.״ בארץ ישראל היו גשמים רבין וחולות לאחר מכן פרצו גם כל המחלות הקשות שתי בנות שלהן מתו והוסיפו אותן לשורת הקברים הארוכה מאוד.
השבמחקעם פרץ מלחמת העולם הראשונה הפכה רוסייה למדינת אויב של תורכיה. בפני היהודים עמדו שתי אפשרויות: לעזוב את ארץ ישראל או לקבל אזרחות תורכית ולהתגייס לצבא התורכי.
בשנת 1914 נפרדה שרה אהרונסון מבעלה, שנסע לגרמניה לרגל עסקיו. חזרה שרה לארץ ישראל וראתה את הזוועות שהיהודים עוברים בגלל התורכים והחליטה להצטרף לאחיה אהרון, שהקים את ארגון המחתרת ניל״י, שמטרתו הייתה לסייע לבריטים בריגול נגד התורכים. כשהארון נסע לאירופה ריכזה שרה בשיתוף עם אבשלום פיינברג את הפעילות המחתרתית של ניל״י. נילי העביר לבריטים הודעות דרך יונת הדואר ובעזרת אונייה בריטית. בספטמבר 1917 בזמן שאהרון אהרונסון ניהל את פיעלותו במצרים, ניתפה יונת הדואר של נילי והתורכים גילו על הפעילות המחתרתית. אבשלום ויוסף לישנסקי יצאו דרך המדבר כדי לפגוש את נראים במצרים. בשטח ההפקר שבין התורכים לבריטים נתפסו יוסף ואבשלום על ידי הבדואים אבשלום נהרג ויוסף הגיע בשלום למצרים. ב1 לאוקטובר 1917נעצרו רוב חברי ניל״י על ידי התורכים בזכרון יעקב ושרה הייתה חלק מהם. העצורים עברו עינויים קשים על ידי התורכים במטרה לגלות אילן יוסף מתחבא. אחריי ארבעה ימים של עינויים קשים בהם שרה לא אמרה דבר לחוקריה , הגיעה אל שרה שמועה כי הולכים לקחת אותה לבית הדין צבאי בדמשק. מה שהיא עשתה הוא לכתוב מכתב לאהרון ולאחר מכן ירתה בעצמה באמבטיה שלה אך היא לא מתה לאחר שלושה ימים של איסורים היא מתה למרות שניסו לטל בה. שרה מתה בבוקר של ה-9 באוקטובר 1917 היא הובאה לקבורות בזכרון יעקב. ושחזר אח שלה אהרון לארץ ישראל במקום למצוא אותה הוא מצא את מכתב ההתאבדות שלה.
הספר- שרה גיבורת ניל״י
נוי, זהו ספר חשוב ומעניין.
מחקכתבת היטב.
תודה, פנינית.
הספר שקראתי הוא יומנו של חנון-קיץ קטלני ג'ף קיני. תקציר זה הספר של גרג במהלך החופש הגדול. בספר גרג רוצה להישאר בבית ולשחק בפליסטישן אבל אמו של גרג כועסת עליו כי הוא רוצה להישאר בבית ולא ללכת עם אמו ואחיו הקטן מני לבריכה העירונית. אבל גרג מקנה ברוואלי חברו הטוב שיש לו מנוי לקאנטרי קלאב וגרג גם רוצה ללכת לקאנטרי קלאב ולא לבריכה העירונית .כעבור כמה ימים אמו של גרג לוקחת את המשפחה לפארק מים של ילדים בני 3, ואחר כך היא מקימה מועדון קריאה לילדי השכונה ומשכנעת את גרג לנסוע עם משפחת ג'פרסון, אך אך אז עליו ועל רוואלי לשלם 83 דולר לקאנטרי קלאב על זה שהם קנו שייקים ולא שילמו אליהם. אימו של גרג כועסת עליו והיא אומרת לו שאסור לו ללכת יותר לקאנטרי קלאב הבריכה הענקית ובמקום זה ללכת ללכת לבריכה העירונית גרג מנסה לכבוש את ליבה של הת'ר הילז תלמידת תיכון ומצילה בבריכה העירונית, כדי ליהיות יותר מקובל בבית הספר כעבור כמה זמן אביו של גרג קונה כלב לבית בשם מזי, אך בסופו של דבר גרג מטפל במזי דיי בעצמו.
השבמחקגרג ורודריק נהנים בקאנטרי קלאב והם מתקרבים מאוד אחד לשני מאוד.
גרג מסדר לרודריק הופעה במסיבת יום ההולדת של הת'ר הילס, בסופו של דבר אביו של גרג מגלה על ההתגנבות של גרג לקאנטרי קלאב ומאוכז מאוד ממנו.
בעצתו של רודריק מחליט להרשים את אביו במחנאות על מנת שלא ישלך אותו לפנימיית צבעית.
הסוף.
מגיש: בר דאבוש
כיתה:ח'1.
בר, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
אביר 21-משה גבעתי
השבמחקמגיש:סהר פרץ
אל:פנינית
הספר אביר 21 מספר על יחידת המסתערבים(ימ"ס) של משמר הגבול ביהודה ושומרון אשר לוחמיה נטמעים בין תושבי הכפרים הערביים, מתלבשים, מתנהגים מדברים ונוהגים כתושבי השטחים על מנת לעצור את הפרות הסדר(אינתיפאדה) וללכוד מבוקשים.
הספר נקרא "אביר 21" משום שזהו שם הקוד של רב פקד אלי אברם(עליו נכתב הספר) ברשת הקשר של אוגדת יהודה ושומרון.
הספר מספר על אדם בשם אלי אברם אשר הוטל עליו להקים יחידה חדשה בהיותו קצין צעיר ביחידת הימ"ם(יחידה משטרתית מיוחדת).
אדם אשר חונך לאהבת המולדת, בעל ערכים גבוהים, מנהיג ולוחם אשר בכוח מנהיגותו סחף אחריו לוחמי משמר הגבול אשר התנדבו ליחידת הימ"ס.
אביר 21 מספר על תקופות האינתיפאדה בתקופת מלחמת המפרץ ומלחמת מדינת ישראל בטרור בתוך גבולותיה של מדינתנו.
אלי אברם סחף את יחידת הימ"ס להישגים מרשימים ומבצעים נועזים אשר גרמה לדעיכת הפרות הסדר באיו"ש(אזור יהודה ושומרון).
אביר 21 מספר על נפילתו של אלי אברם במבצע נועז של יחידת הימ"ס בג'נין כנגד שני מבוקשים אשר התבצרו בבית כשהם חמושים.
כמו כן,ממשיך הספר לספר על שיקום היחידה והמשך לחימתה בטרור וממשיכה דרכו של אלי אברם עד עצם היום הזה.
סהר, בחרת בספר לא פשוט אך חשוב ומסקרן, בחירה מעולה!
מחקכתבת היטב.
תודה, פנינית.
יומנו של חנון/ג'ף קיני
השבמחקתקציר: הספר מספר על ילד בגיל ההתבגרות ושמו גרג הפלי.
כאשר מגיע חג המולד אינו מרוצה מכמות המתנות ומתלונן על כך, אך הוריו אומרים שיש לכך סיבה: התנהגותו לאחיו. כשמגיע החורף נוצרות בעיות חדשות בבית הספר ובבית, וגרג מוצא דרכים חדשות ויצירתיות להתמודד עם הבעיות.
אני אתן כרגע כמה בעיות בבית ספר שלו:
בבית ספר יש לו שתי בעיות
בעיה ראשונה היא בדרך לבית ספר שהוא וחברו הטוב ראולי מצאו קיצור דרך שמוביל לבית ספר אבל אז משפחה חדשה הגיעה והיה להם ילד קטן בן חמש שהציק להם תמיד בדרך לבית ספר אז הם התלוננו להורים שלהם והלכו למשפחה הזאת.
בעיה שנייה היא בהפסקות שלהם פעם היה להם הרבה מתקנים אבל בגלל שכול פעם משהו אחר היה קורה עם כל מתקן אז התחילו להוציא את כל המקנים אז אין להם מה לעשות בהפסקה כי אפילו לרוץ אסור להם.
הבעיות בבית הם קצת שונות:
בגלל שהוא התלונן לאמא שלו שהוא לא קיבל מתנות אז היא הביאה לו בובה שהיא השומר של סנטה שהיא מסתכל עליך ורואה מה אתה עושה ומה מגיע לך אז גרג ניסה להתנהג יפה ועזר בבית.
גרג תמיד ידע איפה הוריו היו מחביאים את המתנות אז הוא חיפש את המתנות שלו והוא ראה שקנו לו משחק אז הוא הוציא את הדיסק מהקופסא וושיחק בשביל שהוריו לא יגלו אותו אז הוא לקח אחרי זה את הדיסק של רודריק ושם בקופסא של המשחק שלו ושאמו פתחה בשבילו את המשחק וראתה שזה המשחק של רודריק היא הלכה והתלוננה לחנות ששם הם קנו את בדיסק.
שגרג ילד קטן אמו הייתה בהריון עם מני אחו הקטן אז אמו קנתה לו בובה שכיאילו יוכל לשמור על מני שהוא יוולד.
בגלל שהגעתי עד כאן אז לי אל מה לספר ואני ימשיך לספר במשימה הבאה.
תומר, כתבת יפה, מחכה להמשך כשתסיים..
מחקתודה, פנינית.
תקציר הסיפור -המצחיקה עם העגילים
השבמחקהסיפור מסופר על ילדה (מריאנה) שעלתה עם אביה (דוקטור הוברמן) לארץ ישראל כדי למצוא את אמה (אדלה). בדרך היא מתמודדת עם קשיים בבית הספר...
ופוגשת את עודד ״החתיך של שכבת ח׳ ״ שעוזר לה לחפש את אמה בירושלים שעלתה לפני מס׳ שנים כדי להירפא. יום אחד היא פוגשת את ״סבא אליהו״ שמאמצאת אותו להיות סבא שלה אך במהלך הזמן מגלה שהוא הסבא האמיתי שלה מצד אמה. היא לא עוזבת את הדובון שאמה נתנה לה לפני שעלתה ארצה אך עם הזמן מתבגרת ולאט לאט משחררת אותו. מריאנה ועודד מחפשים פעמיים רבות ופוגשים את מר פטר ״החולה״ שעוזר להם ,ואת יונה שעוזרת לו להירפא עם הזמן. מריאנה מתייאשת אחריי פעמיים כה רבות של חיפושים ואכזבות. יונה הולכת לעבור ניתוח כדי שתוכל ללכת, מריאנה מתפללת ואומרת שעם יונה תחלים היא תשחרר את הדובון שקיבלה מאמה ותפסיק לחפש יותר הניתוח של יונה הצליחו מריאנה באמת מקיימת את האבטחתה, היא הולכת לתרום את הדובון אצל בית היתומים עדה (אדלה) היא מטפלת שם ורואה שהדסה מביאה מישהי שרוצה לתרום משהו אבל מגלה שזה הדובון שנתנה לביתה מריאנה...
בסיום הסיפור פגשו סבא אליהו( אביה ) ודוקטור הוברמן ( בעלה ) את אדלה והמשפחה התאחדה מחדש.
לידר, כתבת היטב!
מחקתודה, פנינית.
תקציר הספר פלא - ר"ג' פלאסיו
השבמחקסקירה על הספר "פלא" של ר”ג פלאסיו. אוגוסט פולמן הוא ילד בן 10 שסובל משילוב בעיות גנטיות שגרמו לעיוותים קשים בפניו. במשך שנים הוא עבר עשרות ניתוחים ונשאר בבית. נקודת הפתיחה של הסיפור היא בהתלבטות של הוריו האם לשלוח אותו לבית ספר רגיל לתחילת כיתה ה'. התלבטות בו הם משתפים אותו ומחליטים שחייבים לנסות. לאוגוסט, אוגי, אין בעיות שכליות , ההפך הוא ילד חכם ונבון אולם המפגש שלו עם ילדים אחרים אינו פשוט כלל. לאוגי חששות מרובים הנובעים כמובן מהשונות שלו, ובמיוחד מהשנייה הראשונה שבה מישהו רואה אותו ושם לב לפניו.
הספר פלא, מוביל את הקורא במשך שנת לימודים אחת, דרך נקודת מבט של שישה ילדים. אוגוסט מתחיל את הסיפור ובהמשך עוברים לילד אחר ולנקודת המבט שלו. בכל מעבר הסיפור חוזר מעט אחורה בזמן, מגיע לנקודת המפגש עם סוף החלק הקודם וממשיך הלאה. הילדים מחולקים לשתי קבוצות גיל: אוגוסט סאמר וג’ק – ילדים בגילו של אוגוסט (כיתה ה’) ואוליביה, ג’סטין ומירנדה – שלומדים בתיכון (כיתה ט’).
כמובן שלא כל הילדים מחבבים את אוגי. ג’וליאן למשל, מנסה להיות נחמד כדי להרשים את המנהל אולם הזיוף שלו נקלט מהר מאד והוא הופך להיות מנהיג המתנגדים לאוגי, שנשאר מבודד מאד. הילדים כמובן יזהו מאד את ג’וליאן כנבל הראשי ובצדק, אולם היה מעניין לשמוע את הסיפור מנקודת המבט שלו שלא נמצאת בספר.
הסופרת ר"ג' פלאסיו כתבה את הספר הזה מפני שיום אחד הלכה לגלידרייה עם ילדיה ונכנסה לגלידרייה ילדה עם עיוות פנים התמונה של הילדה לא הרפתה מפלאסיו ומאותו לילה החלה לכתוב את ספרה הראשון "פלא"
"כל אדם בעולם צריך לפחות פעם אחת בחייו לעמוד על במה ולקבל מחיאות כפייים סוערות, כי כולנו ניצחנו את העולם. – אוגוסט פולמן
דקל, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
"בדרך לתהילה"- סנצי ג'פריז
השבמחקבספר מסופר על ילדה ששמה קלואי.
קלואי רצתה להיות זמרת אך הוריה לא הסכימו לה מפני שחשבו שזה יבזבז לה את כל הזמן ושהיא לא תלמד.
לקלואי היה חברה ששמה גס.
יום אחד בבית הספר שלהן הודיעו שיש פנימיה שרוצה לקדם נערים ונערות שרוצים להיות זמרים רקדנים נגנים ועוד.
קלואי וגס רוצו ללכת לזה אך הורי של קלואי לא הסכימו לה.
אחרי שקלואי הצליחה לשכנעה אותם.
היא וגס הלכו למורה למוזיקה שיקליט אותן וישלח את ההקלטה לפנימיה.
אבל היה בעיה קטנה רק קלואי קיבלה פתק ללכת לאודישן.
זה גרם לסיכסוך קטן בינהם.
קלואי הוזמנה לראיון אך הוא היה כושל והיא כול כך רצתה לבכות.
אך היא לא בכתה וזה הקשע אליה לשיר באודישן.
בסוף קלואי לא התקבלה לפנימיה.
אבל היא טיפה שמחה כי היא נשארת עם גס באותו בית ספר. גם גס שמחה נורא.
לבסוף קלואי התקבלה לפנימיה שהיא כל כך רצתה והיא הבטיחה לגס שהיא תבוא לבקר אותה בחופשים.
אליה חרפוף
אליה, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
"בדרך לתהילה"- סנצי ג'פריז
השבמחקבספר מסופר על ילדה ששמה קלואי.
קלואי רצתה להיות זמרת אך הוריה לא הסכימו לה מפני שחשבו שזה יבזבז לה את כל הזמן ושהיא לא תלמד.
לקלואי היה חברה ששמה גס.
יום אחד בבית הספר שלהן הודיעו שיש פנימיה שרוצה לקדם נערים ונערות שרוצים להיות זמרים רקדנים נגנים ועוד.
קלואי וגס רוצו ללכת לזה אך הורי של קלואי לא הסכימו לה.
אחרי שקלואי הצליחה לשכנעה אותם.
היא וגס הלכו למורה למוזיקה שיקליט אותן וישלח את ההקלטה לפנימיה.
אבל היה בעיה קטנה רק קלואי קיבלה פתק ללכת לאודישן.
זה גרם לסיכסוך קטן בינהם.
קלואי הוזמנה לראיון אך הוא היה כושל והיא כול כך רצתה לבכות.
אך היא לא בכתה וזה הקשע אליה לשיר באודישן.
בסוף קלואי לא התקבלה לפנימיה.
אבל היא טיפה שמחה כי היא נשארת עם גס באותו בית ספר. גם גס שמחה נורא.
לבסוף קלואי התקבלה לפנימיה שהיא כל כך רצתה והיא הבטיחה לגס שהיא תבוא לבקר אותה בחופשים.
אליה חרפוף
יומנו של חנון
השבמחקיומנו של חנון/ג׳ף קיני
השבמחקתקציר הסיפור:
במרכז עלילת הסיפור נמצאת הדמות הראשית ששמו גרג הפלי.
גרג מגיע לחטיבת הביניים כאשר יש לו רק חבר אחד ושמו ראולי.
ראולי וגרג נקלעים להמון צרות.גרג רב עם אחיו הקטן מני ואחיו הגדול רודריק רבות.רודריק אוהב להציק לגרג ולעבוד עליו. ישנו ילד שמאוד רוצה להתחבר לגרג ושמו פרגלי. פרגלי הוא ילד עם בעיות וקשיים גם חברתיים וגם נפשיים. וגרג אינו מרוצה מהקשר איתו גרג מנסה להתרחק ממנו כמה שיותר. כאשר מורה למדעים נותן לגרג עבודה גרג מוצא את אותה עבודה אצל אחיו רודריק בחדר ולוקח אותה להגשה עם כמה שינויים אך גרג לא שם לב שרודריק קיבל נכשל על עבודתו ומקבל שוב נכשל. כשמגיע ליל כל הקדושים גרג מופתע שקיבל תחפושת חדשה של פיראט בניגוד לכל השנים שהיה צריך להכין תחפושת לבדו. גרג מקנא כי ראולי קיבל תחפושת אביר מגניבה אך הוא מתנחם בכך שאמו של ראולי עשתה כמה שינויים בתחפושת למשל מחזירי אור ומעיל גדול. בלילה כאשר גרג וראולי מסתובבים הם נקלעים לצרות עם כמה מתבגרים ומוצאים דרכים לברוח מהם.
כעבור זמן מה גרג וראולי משחקים בחצר בבית הספר ולפתע כל הילדים שבחצר בורחים השניים לא מבינים מה הסיבה ונשארים במקומם ויוצאים נערים גדולים מהרכב שחנה שם והנערים תופסים אותם מסיבה לא ידועה. גרג נלחץ ומסתכל על הגבינה הישנה עם העובש שזרוקה על הרצפה ומפחד שייתנו לו לגעת בא או אפילו גרוע יותר הם לוקחים את ראולי הצידה ליד הגבינה וראולי נותן ביס מבחיל בגבינה בעלת העובש לפתע גרג נזכר שאלה הנערים שגרג וראולי הסתבכו איתם בליל כל הקדושים ומנסה למצוא סיבה למה אינו יכול לאכול את הגבינה ואומר שהוא אלרגי ראולי כועס עליו שלא הגן עליו וחשב על עצמו ולא עליו גם ונוצר ביניהם ריב. לבסוף ראולי וגרג מבינים שאינם יכולים להסתדר לבד וחוזריםצלהיות חברים.
שלו, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
אפיון דמות: גרג הוא ילד רגיש ומאוד אוהב משחקי מחשב הוא מצחיק ואוהב להתחיל עם בנות אך אינו מוצלח בזה. גרג מרבה להסתבך בצרות ואחיו הגדול מציק לו לרוב. גרג אוהב להציק לאחיו הקטן אך אינו מצליח ללא להיתפס על ידי הוריו. גרג ילד חברותי וטוב לב אך לפעמים הוא אנוכי.
השבמחקשלו, אפיינת את הדמות בתמצית אך הצלחת להבהיר את אופייה של הדמות.
מחקפנינית.
איפיון דמות:
השבמחקבסיפור שאני קורא ״הרפתקה בטעם תפוז״ יש 4 דמויות עיקריות ואני בחרתי בגגי.
גגי הוא ילד נבון, שרוצה להוביל, יש לו דרך חשיבה מקורית וחשוב לו לשמור על דרכו.
גגי בסיפור מראה אומץ בכך שהוא מוביל את חברות הילדים, לא פוחד לקחת סיכונים, מחפש את האמת והצדק ומוכן להילחם כדי להוכיח אותם.
לדוגמה- כאשר גגי,פישי ורונה מצאו את חמודי, רונה ופישי חששו מעט אך גגי אמר להם והרגיע אותם שאין מה לדאוג ואפשר להתקרב אליו. לאחר שהתקרבו והכירו את חמודי, גגי החליט לקחת עליו אחריות ולעזור לו.
עידו יעקובי ח׳1
אפיינת יפה את הדמות והציטוטים מוסיפים.
מחקפנינית.
האשם/ליסה בלנטיין
השבמחקהסיפור מספר על ילד ללא רוח חיים בגן המשחקים בלונדון.
אני חושב שםזה סיפור מעולה ומרגש והרבה ילדים צריכים לקרוא אותו.
הוא מספר על ילד בעקרון נער שעוזר ויש לו סמכות במשטרה שהוא חוקר ילדים ועוזר להם לצאת מהכלא או מהחוקר או שבכלל לא להיכנס אליו.
והוא בן אדם מדהים ששמו דניאל הנטר.
הוא עוזר לילדים שחשודים בעיני השוטרים והילד חשוד לרצח חברו בגן השעשועים כי הוא חזר הביתה על דם על הנעליים הוא מספר על מהלך החקירה ומה שעשו לסבסטיאן אמו של סבסטיאן מגיעה לתחנת המישטרה ולאמו קוראים שרלוט ושם הסיפור מתחיל שמביאים לו בגדים של אסיר כי היה גשם בדרך לתחנה.
ובסוף מספרים על איזה בן אדם אחר הרג אותו כי הדם של הילד לא אותו דם שהיה לו על הנעליים.
מגיש: עדי אבישר
עדי, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
תקציר לספר יומנו של חנון:
השבמחקעלילת הספר מתארת את חייו של גרג הפלי, נער אמריקאי בכיתה ז', שהוא "ילד סנדוויץ'" בין שני אחים, רודריק (אחיו הבכור) ומני (אחיו הקטן). גרג הפלי הוא "חנון" בעל קסם אישי, הנאבק מאבק תמידי כנגד בעיות שרבים מהילדים בגיל זה חווים - מאבק להכרה חברתית, מאבקים עם ההורים והאחים, עם החברים בכיתה (דמות מרכזית בספר היא חברו הטוב ראולי), עם ילדים גדולים ממנו בבית הספר, עם המורים. מאבקו של הפלי להכרה חברתית נכשל. מרכיב מרכזי בספר הוא מוטיב "נגיעת הגבינה", המתאר שיטה של נידוי חברתי. בראשית השנה נגע ילד בחתיכת גבינה שהייתה דבוקה למגרש הכדורסל מתחת לסל (כשנה), ולאחר מכן כאשר נוגע הילד בילד אחר, הוא מעביר אליו את "מגע הגבינה" (וכמשתמע גם את הנידוי, ואת החריגות החברתית) עד שזה ייגע בילד אחר, ויעביר אליו את "מגע הגבינה". ברור כי שיטה אכזרית זו לדירוג חברתי פוגעת בתלמידים הנמצאים בתחתית הסולם החברתי, כהפלי. אך הספר שומר על אופטימיות, עליצות ורוח נעורים, וגם חוויות קשות למדי העוברות על גיבוריו אינן מצליחות לשבור את רוחם. העולם התרבותי המתואר בספר הוא עולם אמריקני עירוני, והוא כולל אירועים כ"ציד ממתקים" בהלואין, קניית מתנות בחג המולד, בחירות לתפקיד גזבר הכיתה והצגת "הקוסם מארץ עוץ" על ידי ילדי בית הספר. הספר מתייחס לדברים אמיתיים שקורים בחיי היום יום של ילדים. הספר הוא ציני, מצחיק וזכה להצלחה רבה בקרב נוער וגם מבוגרים.
גיא דוברובסקי
גיא, הייתי שמחה לקרוא תקציר שהוא פרי עטך בלבד.
השבמחקפנינית.